Remedii constipație

Constipația poate fi cauzată de alimentele pe care le consumați sau le evitați, alegeri ale stilului de viață, medicamente sau diferite boli de care suferiți. Pentru mulți oameni, cauza constipației este adesea necunoscută.

Remedii

Constipația se caracterizează prin mai puțin de trei scaune pe săptămână.

Cu toate acestea, poate implica și alte simptome neplăcute, cum ar fi disconfortul la baie, balonarea abdominală și durerile datorate scaunelor grele, uscate și dificil de făcut. Din păcate, constipația poate avea un efect negativ grav asupra calității vieții, precum și asupra sănătății fizice și psihice.

Există multe modalități naturale ce ajută la eliminarea constipației. Puteți face aceste lucruri în confortul casei dvs. și majoritatea sunt susținute chiar și de cercetări științifice.

Aici sunt 13 remedii naturale pentru a scuti constipația.

Beți mai multă apă

A fi deshidratat în mod regulat vă poate face să deveniți constipat. Pentru a preveni acest lucru, este important să beți suficientă apă și să rămâneți hidratat.

Când sunteți constipat, puteți încerca consumul unor ape carbogazoase pentru a vă ajuta să vă rehidratați.

Unele studii au descoperit că apa carbogazoasă este mai eficientă decât apa plată în vederea ameliorării constipației. Acestea includ persoanele cu constipație idiopatică cronică sau sindromul intestinului iritabil.

Cu toate acestea, nu începeți să beți mai multe băuturi carbogazoase, cum ar fi sifonul zaharat, deoarece ele sunt o alegere proastă pentru sănătatea dumneavoastră și vă pot face mai mult rău decât bine.

Concluzie: Deshidratarea vă poate face să vă constipați, deci asigurați-vă că beți suficientă apă. Apa carbogazoasă poate fi chiar mai eficientă.

Mănâncă mai multe fibre, în special fibre solubile, nefermentabile

Persoanele care sunt constipate sunt adesea rugate să-și mărească aportul de fibre. Acest lucru se datorează faptului că odată cu creșterea absorbției de fibre, crește consistența mișcărilor intestinale.

De fapt, o recentă recenzie a constatat că 77% dintre persoanele cu constipație cronica au beneficiat de suplimentarea cu fibre. Cu toate acestea, la unele persoane acest lucru nu a fost un beneficiu, ci a făcut ca problema să fie mai gravă.

Alte studii au constatat că în timp ce fibrele dietetice pot crește frecvența mișcărilor intestinale, acestea nu ajută la alte simptome de constipație. Acestea includ consistența scaunelor, durerea, balonarea și gazele.

Acest lucru se datorează faptului că tipul de fibre dietetice pe care îl adăugați la dieta dvs. este lucrul cel mai important. Există mai multe fibre dietetice, dar, în general, ele se încadrează în două categorii:

Fibrele insolubile: găsite în tărâțe de grâu, legume și cereale integrale. Acestea ajută scaunele dvs. să treacă mai rapid și mai ușor prin întreg procesul digestiv.
Fibrele solubile: găsite în tărâțe de ovăz, orz, nuci, semințe, fasole, linte și mazăre, precum și unele fructe și legume. Ele absorb apa și formează o pastă asemănătoare gelului, care vă înmoaie scaunele și îmbunătățește consistența.

Totuși, studiile care examinează efectele fibrelor insolubile ca tratament pentru constipație au fost neconcludente. Acest lucru se datorează faptului că fibrele insolubile pot face problema mai gravă la unii oameni cu o problemă intestinală funcțională, cum ar fi constipația idiopatică cronică.

Unele fibre solubile fermentabile pot fi, de asemenea, ineficiente în tratarea constipației, deoarece sunt fermentate de bacterii în intestin și își pierd capacitatea de menținere a apei.

Cea mai bună alegere pentru un supliment de fibre atunci când suferiți de constipație este o fibră solubilă nefermentabilă.

Pentru a preveni constipația, ar trebui să încercați să consumați un amestec de fibre solubile și insolubile. Cantitatea totală recomandată de fibre pe zi este de 25 de grame pentru femei și de 38 de grame pentru bărbați.

Concluzie: încercați să consumați mai multe fibre. Puteți, de asemenea, să vă suplimentați dieta cu o fibră solubilă nefermentabilă.

Exerciții fizice mai multe

Studiile privind efectul exercitării asupra constipației au arătat rezultate mixte. De fapt, multe dintre studii au arătat că exercițiul nu afectează frecvența mișcărilor intestinale neapărat.

Cu toate acestea, un studiu recent, controlat asupra persoanelor constipate a găsit câteva rezultate interesante, mai exact, s-a constatat că exercițiul a redus semnificativ simptomele.

Dacă sunteți constipat, încercați să faceți plimbări regulate. Cu siguranță merită o încercare, având în vedere faptul că pentru anumite persoane a avut un efect pozitiv.

Concluzie: Exercițiul poate reduce simptomele constipației la unii oameni, deși dovezile nu sunt general valabile.

Beți cafea, în special cafeaua cu cofeină

Pentru unii oameni, cafeaua poate crește dorința de a merge la baie. Aceasta deoarece cafeaua stimulează mușchii din sistemul digestiv.

De fapt, un studiu a constatat că atunci când consumați cafea cu cafeină se poate observa o stimulare a intestinului dvs. în același mod în care o masă poate. Acest efect este cu 60% mai puternic decât apa potabilă și cu 23% mai puternic decât cafeaua decofeinizată.

Cafeaua poate conține, de asemenea, cantități mici de fibre solubile care ajută la prevenirea constipației prin îmbunătățirea echilibrului bacteriilor intestinale.

Concluzie: Cafeaua poate ajuta la ameliorarea constipației prin stimularea mușchilor din intestin. Poate conține cantități mici de fibre solubile.

Un laxativ pe bază de plante

Laxativul care are la bază un complex de plante este utilizat în mod obișnuit pentru a ușura constipația.

Acesta conține un număr de compuși din plantei numiți glicozide, care stimulează nervii din intestin și accelerează mișcările intestinului.

Este de obicei utilizat pentru perioade scurte de timp, dar trebuie să vă adresați medicului dacă simptomele nu dispar după câteva zile.

Concluzie: Laxativul pe bază de plante este un remediu comun pentru constipație, care este disponibil în afara pieței. Poate stimula nervii din intestin pentru a accelera mișcările intestinului.

Consumați alimente probiotice sau luați suplimente probiotice

Probioticele pot ajuta la prevenirea constipației cronice. Persoanele care au constipație cronică s-au dovedit a avea un dezechilibru ale bacteriilor în intestin.

Se crede că produsele probiotice ar putea contribui la îmbunătățirea acestui echilibru și la prevenirea constipației. Acestea ar putea, de asemenea, ajuta la tratarea constipației prin producerea de acid lactic și acizi grași. Acestea pot îmbunătăți mișcările intestinale, facilitând scaunul.

O analiză recentă a constatat că probioticele par să trateze constipația funcțională prin creșterea frecvenței mișcărilor intestinului și îmbunătățirea consistenței scaunului.

Pentru a include probiotice în dieta dvs., încercați să consumați alimente care conțin probiotice. Exemplele includ iaurtul, varza, care conțin bacterii vii, prietenoase.

Alternativ, puteți încerca un supliment probiotic. De obicei, este recomandat să-l luați zilnic timp de cel puțin 4 săptămâni pentru a vedea dacă are efecte benefice.

Concluzie: probioticele pot ajuta la tratarea constipației cronice. Puteți încerca să mâncați alimente probiotice sau să luați un supliment. Suplimente ar trebui să fie luate zilnic timp de cel puțin 4 săptămâni pentru a vedea dacă acestea funcționează.

Laxativele pe prescripție

Puteți discuta cu medicul sau farmacistul despre alegerea unui laxativ eficient.

Acestea pot fi recomande dintre următoarele tipuri:

Agent de aglomerare: Acestea sunt laxative pe bază de fibre utilizate pentru a crește conținutul de apă al scaunului.
Lubrifiant pentru scaun: Lubrifiantul pentru scaun conține uleiuri pentru a înmuia scaunele și a ușura trecerea lor prin intestin.
Stimularea laxativă: stimulează nervii din intestine pentru a crește mișcările intestinului.
Laxativul osmotic: Laxativele osmotice înmoaie scaunul prin tragerea apei din țesuturile înconjurătoare în sistemul digestiv.
Cu toate acestea, majoritatea laxativelor nu ar trebui să fie luate în mod regulat, fără a vorbi mai întâi cu medicul dumneavoastră.

Concluzie: Încercați să discutați cu medicul sau farmacistul despre un laxativ eficient. Există mai multe tipuri de laxative care pot funcționa.

Încercați citrat de magneziu

Utilizarea citratului de magneziu este un remediu popular împotriva problemelor de constipație. Este un tip de laxativ osmotic care poate fi cumpărat atât din farmacii dar și comandat online.

Utilizarea unor cantități moderate de suplimente de magneziu poate ajuta la scăderea constipației. Doze mai mari sunt uneori utilizate pentru prepararea și curățarea intestinului înainte de operație sau alte proceduri medicale.

Concluzie: Luarea unui supliment de citrat de magneziu poate ajuta împotriva constipației.

Mănâncă prune

Cu siguranță ai auzit de acest lucru de la bunica sau chiar de la părinți –„prune pentru constipație.”

Sucurile de prune sunt adesea un remediu natural pentru constipație - și pentru un motiv bun.

În plus față de fibre, prunele conțin sorbitol, un laxativ natural. Studiile au arătat că prunele pot fi mai eficace decât fibrele. Dacă sunteți constipat, prunele ar putea fi cea mai ușoară soluție naturală disponibilă.

Se consideră că doza eficientă este de aproximativ 50 de grame (aproximativ 7 prune de dimensiune medie) de două ori pe zi.

Concluzie: Prunele conțin sorbitol, care are un efect de laxativ. Prunele pot fi un remediu foarte eficient pentru constipație.

Încercați să evitați produsele lactate

În anumite circumstanțe, o intoleranță la lapte poate provoca constipație datorită efectului asupra mișcărilor intestinale.

Dacă credeți că este posibil să aveți intoleranță la lapte, atunci puteți încerca să o eliminați temporar din dieta dvs. pentru a vedea dacă vă îmbunătățește simptomele.

Doar asigurați-vă că înlocuiți laptele în alimentația dvs. cu alte alimente bogate în calciu.

Concluzie: a fi intolerant la lapte sau lactoza poate provoca constipație la unii oameni. Dacă bănuiți că laptele este o problemă, încercați să îl scoateți pentru o perioadă scurtă de timp pentru a vedea dacă acest lucru face diferența.

Alte lucruri de menționat?

Constipația este o problemă incomodă cu o serie de cauze fundamentale. Dacă aceasta este o problemă pentru dvs., atunci ar trebui să discutați în mod sigur cu medicul dumneavoastră pentru a identifica cauza potențială și pentru a găsi un protocol eficient de tratament.

Acestea fiind spuse, multe dintre remediile naturale pot fi folosite și găsite chiar în casa dumneavoastră, fiind la îndemână soluții care să vă ajute în problema avută.

5 laxative naturale împotriva constipației

Ai încercat tot felul de laxative fără a obține rezultatele așteptate? E timpul să apelezi la 5 laxative naturale împotriva constipației. Sunt sigure și eficiente! Ritmul de viață alert, dieta neechilibrată și sedentarismul transformă omul secolului XXI într-o victimă sigură a constipației. Iar industria farmaceutică profită de acest fenomen, pentru […] mai mult »

Alimente recomandate pe care să le consumi zilnic pentru a nu te constipa

Constipaţia afectează din ce în ce mai multe persoane, atât copii, cât şi adulţi şi persoane vârstnice. Cauzele constipaţiei sunt multiple. Pe lângă anumite afecţiuni care pot influenţa activitatea intestinală, există şi o serie de contexte care pot influenţa digestia. Una din cauza instalării constipaţiei, este alimentaţia dezechilibrată sau bogată […] mai mult »

Merele – o alternativă anti-constipație

Cauți un remediu naturist și de sezon împotriva tulburărilor gastrointestinale? Descoperă merele – o alternativă anti-constipație. Un vechi proverb englezesc suține că un măr pe zi te scuteşte de medic (“an apple a day keeps the doctor away”). Acest lucru este valabil, însă, inclusiv când vine vorba de constipație. În […] mai mult »

5 uleiuri esențiale care combat constipația

Ai un sistem digestiv extrem de leneș? Trezește-l! Află mai multe detalii despre cele 5 uleiuri esențiale care combat constipația, rapid și eficient. Fiecare dintre noi s-a confruntat cel puțin o dată în viață cu constipația. Altfel spus – am întâlnit dificultăți în tentativele de eliminare a scaunelor. Și, indiscutabil, […] mai mult »

7 infuzii de plante anti-constipație

Dacă te confrunți cu probleme ale tractului digestiv, poți încerca una dintre cele 7 infuzii de plante anti-constipație. Studiile arată că au un efect rapid și garantat! Sedentarismul și viața agitată ne predispun la constipație. Pentru că nu primesc suficiente fluide, fibre și alte elemente esențiale, stomacul și colonul nostru […] mai mult »