Stil de viață sănătos – 5 sfaturi pentru o viață mai lungă

Când vine vorba de a trăi mult și bine, obiceiurile care ne caracterizează stilul de viață își spun cuvântul. Cu cât o persoană adoptă mai multe obiceiuri sănătoase, cu atât își asigură o durată de viață mai lungă. Pe de altă parte, persoanele care nu adoptă niciun obicei sănătos au cele mai multe șanse să moară prematur fie din cauza unui tip de cancer, fie din cauza bolilor cardiovasculare.

Sunt numeroase cercetări care s-au desfășurat de-a lungul a mai mulți ani și care arată ce impact uriaș au obiceiurile sănătoase asupra duratei și calității vieții. De exemplu, un studiu finalizat recent a descoperit că persoanele cu vârsta de 50 de ani sau mai mult, care au o greutate normală, nu au fumat niciodată și consumă alcool cu moderație pot trăi în medie cu 7 ani mai mult. O altă cercetare care a inclus peste 500.000 de participanți a descoperit că peste jumătate din decesele premature au fost cauzate de un stil de viață nesănătos, cum ar fi un regim alimentar dezechilibrat, sedentarism, obezitate, consum excesiv de alcool și fumat.

Despre acești cinci factori vom discuta în rândurile care urmează, tocmai pentru că s-a demonstrat că au cel mai mare impact asupra riscului de deces prematur.

  1. Dieta sănătoasă trebuie să includă o varietate de alimente din toate categoriile principale, dar și să excludă acele alimente despre care se știe că dezvoltă boli din cele mai severe. Cu alte cuvinte, un regim alimentar sănătos trebuie să includă cereale integrale precum pâine integrală cu semințe, orez brun, griș dur, paste integrale, cușcuș și bulgur, apoi trebuie să includă legume și fructe – ideal ar fi să consumați legume și fructe de sezon, crescute în soluri cât mai curate și fără îngrășăminte chimice și să evitați legumele și fructele importate -, apoi proteine de calitate superioară, cum ar fi carne de pui sau de curcan de proveniență organică, dar și linte și ouă ecologice. O dietă sănătoasă includă numaidecât și grăsimi de bună calitate, cum ar fi ulei de măsline, avocado, nuci și semințe, dar și acizi grași esențiali Omega-3. Pe aceștia din urmă îi găsim în pește și fructe de mare, precum și în alge marine. Indicat este să consumăm două porții de pește pe săptămână, dar la fel de bine putem opta pentru suplimente alimentare. Într-o farmacie online vom găsi o varietate de suplimente Omega-3 potrivite atât pentru copii, adulți, cât și pentru femeile însărcinate și mămicile care alăptează. Nu în ultimul rând, carnea roșie și cea foarte procesată sunt de evitat, la fel și grăsimile trans, băuturile îndulcite și excesul de sare.
  2. Activitatea fizică contribuie enorm la o durată mai lungă de viață. Un nivel sănătos de activitate fizică înseamnă cel puțin 30 de minute pe zi, variind de la activitate moderată până la exerciții mai intense. Dacă a trecut ceva timp de când nu ați mai făcut mișcare, cel mai indicat ar fi să începeți cu o plimbare lejeră, urmând apoi să încercați să încorporați câteva exerciții ușoare, apoi moderate, ca mai apoi să puteți efectua fără probleme și exerciții mai viguroase. Tot într-o farmacie online veți găsi o gamă variate de suplimente care susțin un stil de viață sportiv, precum vitamine și minerale, pudre proteice și nenumărate alimente bio și organice, necesare pentru un stil de viață activ și sănătos.
  3. Greutatea corporală adecvată înseamnă un corp sănătos și un risc scăzut de a dezvolta afecțiuni medicale. Obezitatea și supraponderalitatea sunt asociate cu diabet, boli de inimă, boli de ficat și cu multe alte afecțiuni. Greutatea corporală sănătoasă este definită ca un indice normal de masă corporală (IMC) și este cuprins între 18,5 și 24,9.
  4. Evitați să fumați și să fiți în preajma persoanelor care fumează. Deși fumatul activ este deosebit de periculos, nu este mai prejos nici fumatul pasiv. Foarte multe studii arată că fumatul pasiv cu atât este mai dăunător, pentru că fumătorul pasiv inhalează toate substanțele toxice expirate de fumătorul activ.
  5. Consumați alcool cu moderație, ceea ce înseamnă că femeile au voie să consume între 5 și 15 grame de alcool pe zi, în timp ce bărbații au voie să consume între 5 și 30 de grame pe zi. În general, o băutură conține aproximativ 14 grame de alcool pur. De exemplu, puteți consuma 340 de ml de bere sau 150 ml de vin pe zi. Un vin organic, fără zaharuri adăugate și fără fermenți chimici este chiar indicat la masă pentru a înlesni digestia.

În cele din urmă, încercați să mâncați fructe și legume proaspete și cât mai puțin procesate, consumați ceaiuri, respectați un program de cel puțin 7 ore de somn pe noapte și încercați să limitați consumul de medicamente.

Ai ceva de adăugat?...

*