3 pași prin care puteți combate constipația

Se știe că lipsa unui program adecvat de somn contribuie la probleme digestive, cum ar fi balonarea, excesul de gaze și constipația. Somnul afectează rinichii, care reglează echilibrul apei. Dacă nu dormim suficient, organismul nostru va suferi de retenție de lichide, vom avea pofte necontrolate de carbohidrați nesănătoși și vom mânca porții mari, care vor duce la constipație și la senzația de prea plin. Carbohidrații nesănătoși sunt calorii goale, ceea ce înseamnă că nu ne satură, ci doar ne fac să mâncăm mai mult și să luăm în greutate.

De asemenea, un program necorespunzător de odihnă afectează nivelul de cortizol, ceea ce din nou poate provoca constipație și balonare. Cortizolul are o relație inversă cu melatonina, aceasta din urmă fiind hormonul somnului. În mod ideal, nivelurile de cortizol trebuie să fie cele mai scăzute noaptea, iar nivelurile de melatonină cele mai ridicate. Dacă avem un nivel ridicat de cortizol în timpul nopții, asta înseamnă că nu dormim bine și că organismul nu se poate repara așa cum ar trebui.

Un program de odihnă corespunzător. Un adult ar trebui să doarmă 7-8 ore pe noapte, iar dacă suferiți de insomnie sau nu vă puteți odihni așa cum v-ați dori, încercați să faceți o baie caldă înainte de culcare cu sare amară și uleiuri esențiale, să folosiți un dispozitiv de zgomot alb precum un difuzor de arome sau un purificator de aer, să folosiți o mască de dormit și / sau dopuri de urechi pentru a nu fi deranjați de zgomote sau de lumina din stradă și evitați stimulentele, precum cofeina și zahărul înainte de culcare. Pentru majoritatea adulților, sunt necesare 4-6 ore pentru ca sistemul nostru să elimine cofeina. De asemenea, evitați să beți multe lichide înainte de culcare, gestionați stresul pe parcursul zilei, respectați aceeași rutină înainte de culcare în fiecare zi și bucurați-vă de soare în timpul zilei, căci soarele echilibrează ritmul circadian și ne ajută să dormim mai bine.

Urmăriți aportul de sare. Pentru a ne bucura de o bună stare de sănătate, este necesară puțină sare. Totuși, dacă nu consumăm suficientă sare sau dacă vom consuma prea multă sare, vom experimenta efecte secundare neplăcute, cum ar fi retenția de apă, constipația și balonarea. Dacă regimul alimentar este prea bogat în sodiu, vom suferi de retenție de apă și de hipertensiune arterială. Prea puțin sodiu duce la pierderea apei, la o posibilă deshidratare și la probleme cardiovasculare. Cheia constă în evitarea extremelor și în menținerea unui echilibru al fluidelor. Ceea ce trebuie să facem este să urmărim conținutul de sodiu din alimentele gata preparate și ambalate și să optăm, ori de câte ori este posibil, pentru alimente organice și ambalate în ambalaje biodegradabile. Dacă trebuie să condimentați mâncarea, optați pentru sare de Himalaya, sare de mină sau sare celtică și evitați sarea de masă procesată.

Într-un final, beți suficientă apă. Poate suna contradictoriu, dar este important să bem suficientă apă pentru a evita retenția de apă. Corpul folosește apa pentru a preveni deshidratarea, așa că încercați să beți mici înghițituri de apă pe tot parcursul zilei. În general, este indicat să consumați 35 de ml de apă per kilogram, așa că dacă aveți 60 de kg, ar trebui să consumați 2,1 l de lichide pe zi, iar dacă practicați activități fizice intense, consumați în plus cel puțin jumătate de litru de apă. Apa contribuie la echilibrul electrolitic, electroliții fiind substanțe nutritive sau minerale cu sarcini electrice care se găsesc în lichidele corporale. Electroliții majori din organism sunt calciul, magneziul, potasiul, sodiul și clorura. Acești nutrienți sunt cruciali pentru echilibrarea nivelului de lichide și pentru stimularea nervilor. Când electroliții ies din echilibru, vom suferi de constipație, retenție de apă și balonare. Așadar, faceți un obicei din a avea tot timpul la îndemână o sticlă reutilizabilă de apă sau instalați pe telefon o aplicație care să vă reamintească beți apă.

Ai ceva de adăugat?...

*